Sidor

04 juni 2007

I helgen blev jag hippad!

Det är två månader kvar tills vi gifter oss. Inte en chans att jag hade börjat oroa mig för sånt där som möhippa. Men i lördags tog de mig bokstavligen på sängen! En polis ringde och meddelade att vi haft inbrott i vår lägenhet, så vi fick åka hem från landet på morgonen för att kolla in brytmärken och skriva papper. Väl i lyan stod istället alla tjejkompisarna med champangeglas och breda leenden! Mina fina fina tjejer!

Därefter följde en helt fantastisk helg som jag blir rörd till tårar av bara jag tänker på! Vi åkte iväg till Gotland, hade poängjakt på båten, hängde lite med kapten, alla kompisar hade matchande t-shirtar med min signatur på, jag blev proffsfotograferad i retromiljöer i snygga pinupkläder, checkades in i en jättefin stugby de hade hyrt, lekte femkamp, drack massor av bubbel, grät några skvätter, grillade, ramlade runt, blev ohyggligt full framåt småtimmarna, dansade näck, fick massa fina presenter och överöstes av kärlek!

När jag vaknade igår var jag ruggigt mör i kroppen - men överlycklig såklart för att de lagt ner så mycket planerande ihop för att göra en sån här fin helg! Efter en god frukost i Visby och en promenad på ön, så åkte vi hem till Stockholm igen. Men istället för att få komma hem till min säng så kördes jag iväg till humleträdgården inne i stan. Där väntade ytterligare några tjejpolare och några av våra killar med bubbelpicnic och underbar sommarbuffé! En helt perfekt överaskningsavslutning på en kanonhippa! Helt skräddarsydd efter vem jag är och vad som gör mig lycklig!

Jag är så otroligt glad, och lite småchockad, fortfarande över att jag har såna här grymma kompisar!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!

Mrs S sa...

Wow! Det låter helt underbart. Dina polare måste ha gjort ett jättejobb för att få allt att klaffa. Så otroligt smickrande när ens vänner gör sig till och man får en upplevelse som är så skräddarsydd efter vem man är.
Hoppas att det fick fart på bröllopslusten igen.

Anonym sa...

Åh vad härligt! Låter nästan som på film!
Jo, en annan sak, jag prövade maila dig på brollopsplaner@hotmail.com, men det funkar inte?

Skolfröken sa...

Å, kan inte du höra av dig till mina kompisar så att min möhippa också blir sådär bra!?

Anonym sa...

Va härligt det låter ! :-)
/Monica

Anonym sa...

Haha.. jag kanske borde fixa en ny adress, alla mailar fel.
Du når mig på exakt vad det står..
bloggadressen@hotmail.com

Alltså INTE brollopsplaner@hotmail.com

Ivana sa...

Åh vad kul det lät, jag längtar till min egen hippa!

Kerstin Kallin sa...

Låter helt otroligt! Vilken upplevelse! :-D ROLIGT!

Angel sa...

Åh vilken underbar blogg för oss som också går i giftastankar,lägger till dig som favorit utan tvekan =)

Anonym sa...

Låter som en väldigt, väldigt lyckad möhippa! :)
// Mi.

Elca sa...

Wow, vad fint det låter!

Anonym sa...

Låter som en kanon möhippa! Vänner är oslagbara...

Anonym sa...

Åka till Gotland!? *avis*
det låter som en underbar möhippa!