Sidor

06 maj 2007

Ringerna är här




















Nu har vi hämtat tillbaka våra ringar från guldsmeden.. Upputsade, nygraverade och ihopsvetsade. Den ser ut precis som jag beställt. Men usch vad bridezillig jag är säkert när jag skriver detta - men jag är inte helt nöjd. Bagateller - men stenarna har hamnar lite snett.. gravyren är i fel typsnitt och mitt Ö i "för alltid" blev ett O.
Klänningen är fortfarande fast i tullen, bakelserna... ja ni vet ju hur det gick, och så det här. Jag VET, ingen kollar I ringen, men det är känslan av att de slarvat.

11 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Trist med gravyren! Du borde nog går tillbaka så att de fixar Ö:et iaf. Eller också tänker du det på svengelska. ;-) Utsidan ser fin ut i alla fall!

Anonym sa...

Tycker också det såg väldigt fint ut! Men såna där små saker kan man ju bli alen på, jag tycker du ska gå tillbaka!

Anonym sa...

Jag tycker också du ska gå tillbaka och be att få så mycket som möjligt åtgärdat. Om du känner att du gjort allt i din makt för att rätta till det tror jag att du får mest sinnesfrid i längden.

Sedan vill jag också tacka för din kommentar om mina inbjudningar! Jag är riktigt nöjd faktiskt :)

Sedan vill jag passa på och säga att jag uppskattar verkligen att du delar med dig så i din blogg, massor av bra inspiration ger du! Och så är det förstår kul att få följa din egen bröllopsplanering.

Anonym sa...

Du är verkligen ingen bridezilla! Klart att du ska vara helnöjd med dina ringar! Man ska ju ändå ha dem på sig i en sisådär 50 år framåt... :-)

Konstigt att de inte har mer yrkesstolthet än att de lämnar ifrån sig något som inte är så perfekt som det bara kan bli! Tycker jag att du ska påpeka - man kan ju inte rekommendera dem till någon annan om man inte är nöjd själv.

Lycka till!

Anonym sa...

Till motsats mot de andra kan jag säga att jag hade ett par smådetaljer som jag hängde upp mig på när jag fick ringen jag hade beställt till bröllopet, men idag, efter ett antal år, är det faktiskt inget jag tänker på längre.

Anonym sa...

jag tycker du borde gå tillbaka med ringarna och få dem att rätta till de felen som går

Anonym sa...

I hear you sister!

Jag fick min ring för några dagar sedan och jag är inte heller helt nöjd. Men jag vet inte om man vänjer sig. Fast ska man det?

Anonym sa...

men du, klänningen är ju inte fast i tullen utan hos posten. det är ju de som sköter sådant...

Anonym sa...

Mina stenar hamnade också snett, är det svårt att få dem i en jämn rad? Är det några fler som har erfarenhet av "sned rad med stenar"? Jag blev faktiskt lite besviken och har fortfarande inte efter en månad vant mig. Har dock inte gått tillbaka och klagat. Borde man göra det?

/Josefin

Anonym sa...

En uppdatering av mina stenar: Jag gick tillbaka med min ring och guldsmeden höll med om att de hamnat snett. Han hävdade att de hade Sveriges bästa fattare men att han förmodligen haft lite bråttom. Utan något som helst knyssel så gör de en ny ring till mig. Jag är glad att jag gick tillbaka så att jag slipper störa mig på det.

Anonym sa...

Supersnygga ringar, synd på detaljerna men helheten som räknas ju!
Du får jättegärna publicera dina ringar på vår hemsida om du vill, skulle vara superkul att se dem där :)