Sidor

01 maj 2007

Finaste & fulaste

Har roat mig med att läsa en tråd som heter "Finaste och fulaste bröllopsdetaljen" på BT en stund. Folk skriver upp vad de gillar och ogillar mest helt enkelt.. mycket intressant.
Summerar deras tycken nedan.

Finaste
Gammal fin festlokal, typ slott
Öppen spis i festlokalen
Vacker gammal bil av typen 30-tals gangster
Fullt med blommor i kyrkan / vigsellokal
Enkla vackra klänningar utan för mycket rysch-pysch
Foton tagna utomhus
När t.ex. gummens väst matchar klänningen
Festprogramm med mycket kul i
Näbbar/brudnäbbar... Dom är ju alltid lika bedårande!
Egenhändigt gjorda inbjudningar/kyrkprogram
Vit limousine att åka i från kyrkan
Cake topper med brudpar som kysser varandra
En kraftigt markerad make-up med sotiga ögon
Platinaringar
Slöja för ansiktet är vackert och sagolikt
Brudskål utomhus (om vädret tillåter)
Pärlsmycken
Levande musik i kyrkan, typ trumpet
Ängsblommor i buketten
Rosenblad, äkta eller oäkta
Utsläppt hår
Gamla hederliga psalmer, gärna spelade på orgel
Ringar med stora diamanter
Marängjkjolar kombinerat med snygg och tajt överdel

Fulaste
Medeltidsteman och udda teman som påminner om vikingatiden
Osminkade brudar
Ledas in av sin far
Hemsida på weddingannouncer
Bollbuketter
Moderna ringar i piffigt och ultramodernt snitt
Synliga tatueringar på bruden
Egna bröllopslöften i kyrkan - sååå amerikanskt och cheesy
Tryckta servetter. Lite 80-tal eller?
Tunna vigselringar med inristade mönster
Överarbetade festhäften fullproppade med knep&knåp
"Släpad brudgum"-cake topper
Folk som inte dansar vals till brudvalsen
Smoking, jag vill gå på bröllop med en välklädd kavaljer, inte en gangster
Gamla bilar, typ de som brukar erbjudas som transport till bröllop
Vita klänningar (Jo, jag tycker faktiskt det)
Krona och slöja
Buketter med kallor och/ eller med långa, raka, hårt lindade skaft
Vita långa handskar på bruden
Häst o vagn: tycker det känns urfånigt..
FÖR mycket pynt och grejor med brudparets namn tryckt på
Marängklänningar (Ledsen ni som älskar det men jag tål det inte)
Bröllopsbåge över brudparet
Slaviskt följa vissa färger. Tycker jag ser gräsligt tacky ut
Pappersvolanger man sätter upp som dekoration. Vanligt i england

Ja.. vad säger man? Det är en jäkla tur att smaken är som baken!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket kan jag hålla med om men varför ska man överhuvudtaget gifta sig om man inte ska se ut som en brud...Hallå! Vitklänning, slöja och krona kan det bli mer läckert! Men absolut beror det väl helt på hur bruden ser ut för alla kanske inte kan bära upp det! Lycka till m ditt bröllop!

Anonym sa...

Är brudboll verkligen fult? Jag ska ju ha det :-)

Anonym sa...

Anonym> Instämmer.. klart klassiska brudlooken är fin!

Pantob> Nej, jag tycker i varje fall att brudboll är jättesnyggt!

Anonym sa...

Hej hej.
Är inne och tittar på din fin sida och så ser jag att du har läst i tråden jag startade. :-)

Riktigt roligt var det att läsa om vad folk tyckte var fint och fult!