Sidor

01 maj 2007

Bröllopssmycken



Jag har funderat lite på vilka smycken jag ska ha. Pärlor känns ju klassiskt, men jag är ingen pärltjej. Maffiga strasskreationer känns inte bröllopsaktuellt och såna med modernare snitt som är mest jag egentligen kommer inte funka med klänningen.

Men idag när jag letade igenom mina gamla smyckesskrin så hittade den här lilla asken med tillhörande lapp. En ask med gamla släktsmycken som jag fick som tioåring från min farmor. Blev tokblödig eftersom jag saknar henne massor, och bestämde mig för att använda hängsmycket på vårt bröllop. Måste bara lämna in det på putsning först och köpa en kedja till. Och så något matchande att ha i öronen.

2 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Vad fiiiiiint! Blir superbra ju!

Emmas inne och ute sa...

Vilket vackert smycke! Det tror jag kommer bli jättebra. Och på bröllop ska man ju ha något lånat, något gammalt, något blått...osv. Det är mer känsla i ett sådant smycke eftersom du fått det av din farmor, än ett smycke man köper.
Bra idé tycker jag att kika i smyckeskrinet och hitta något!