Sidor

02 april 2007

Vinn bröllopsgästbok!



Har du något tips på en personlig morgongåva? Vad skulle du själv vilja ha? Har du hört om någon som blivit uppskattat av andra?
Jag vill få ihop en drös med tips på morgongåvor för att publicera här. Det är ju säkert fler än mig som inte vill köpa rakapparater eller pärlörhängen till sina blivande.
Maila mig ditt eller dina tips på bloggadressen@hotmail.com!

En tipsare kommer att belönas med en tjock romantisk gästbok och en matchande ask att försvara minnessaker eller smycken i. Båda från Drömtorget. Tips och vinnare presenteras efter påskledigheten.

8 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Igår kom jag på att jag nog ska köpa en fin gitarr till mitt hjärta. Fast jag måste leta upp en först förstås som är tillräckligt fin för att impa på honom. :-D Säg inget till honom.

Ivana sa...

Åh vad kul med tävling! Vi har redan ordnat med vår gästbok så jag lämnar plats åt andra att vinna :)

Anonym sa...

En gåva till mannen: lägg dina p-piller i en fin (hjärtformad?) ask och sätt ett vackert band om. Ge dem till din man som morgongåva (eller på bröllopsnatten) som ett tecken på att du vill ge honom en av de vackraste gåvor som finns.

Anonym sa...

Har ännu inte bestämt mig för vilken/vilka av mina idéer jag ska utföra...

TATUERING
Själv har jag redan en tatuering (en blandning mellan en fjäril och en tiger) och funderar därför på att tatuera en pytteliten fjäril på ankeln, som symbol för min blivande. När vi sedan får barn kan jag då fylla på med en liten fjäril för varje barn.

DÖRRSKYLT
Med vårt nya gemensamma namn på. Vi byter båda namn, till ett av hans gamla släktnamn, så det känns speciellt att vi får en helt ny dörrskylt!

SECRET BOX
Jag vill sätta ihop ett album med sensuella bilder på mig. Sedan vill jag förstora ett par av dem och hänga som tavla i vårt sovrum. Det är den sortens bilder jag skulle vilja ha där. Gärna närbilder som blir lite abstrakta, typ ett öga, en axel, en hand med vigselringen osv.

TAVLA
Har funderingar på att göra en egen tavla till vårt sovrum. Antingen något jag målar (kanske två pusselbitar?) eller en text som fyller hela tavelytan (kanske ord som jag kopplar ihop med honom och vår relation?). Många idéer...

TRÄD
Att ge bort en trädplanta känns fint. Ett ungt träd att plantera i vår trädgård, ett familjeträd. Som en symbol för vårt liv tillsammans. Skulle även vilja plantera ett träd eller en buske för varje barn vi får. Lite samma tankesätt som med tatueringen.

VINFLASKOR
Den klassiska med t.ex. 3 vinflaskor att öppna på 1:a, 5:e och 10:e bröllopsdagen.

ÖVERKAST
Jag jobbar med symaskiner och funderar på att göra ett överkast till vår äktenskapliga säng. Kanske med bilder på oss eller bara med vårt bröllopsdatum broderat.

UPPLEVELSE
På www.liveit.se och www.boxexperience.se finns en hel del spännande att ge bort. Funderar på racerbilskörning eller en helikoptertur - det är sådant jag vet att han önskar sig. Men tror jag väntar med det till 30-årsdagen om två år.

Anonym sa...

Jag tror att jag ska inhandla en klackring den dagen det är dags. Dels för att de är snygga och för att få bort de andra ringarna som är "mindre" snygga.. =)

A

lealinnea sa...

Kul med en tävling!

Jag har gjort våran gästbok redan, så jag överlåter åt andra att vinna denna fina.

ha det bra i Kiruna! Glad Påsk

Anonym sa...

Härligt att se att det finns andra med lika bra smak som mig själv ;) Köpte en likadan gästbok som på bilden för ett tag sen hos Matton i Stockholm =)

Anonym sa...

västmandländsa i skåne exil hade ju en riktigt fin ide om man nu är redo att ta det steget. jag är helt inne på en secret box.