Sidor

11 april 2007

Morgongåvetips och vinnare

Grattis till Nina Lija som vann bröllopsgästboken och asken i tävlingen som gick nu i påskas. Nina vann med följande tips:

"Jag har funderat på är att köpa ett fat med whisky till honom. Visserligen är det fantastiskt dyrt, men det är han ju faktiskt värd! som brud vet man ju att de stora kostnaderna förutom maten och alkoholen, faktiskt ligger på bruden. Klänning, hår, naglar, underkläder, skor... Han och hans vänner har i flera år pratat om att dela på ett fat "riktig" skotsk whisky, men det har aldrig blivit av." / Nina

Ser framför mig hur den här whiskyn kommer att tas fram och avnjutas på många många bröllopsdagar i framtiden.

Här är några av alla de andra bra tipsen som kom in på morgongåvor;

En ballongfärd dagen efter bröllopet. Brudparet bli hämtade vid hotellet och sedan bär det av upp i luften där vi skålar i champagne. Därefter blir det picnic i det gröna. / Nadia

Ett gravidsmycke till kvinnan känns ju väldigt speciellt om man planerar att skaffa barn. Positivt graviditetstest eller ägglossningstest från kvinnan är ju också grym morgongåva. Kombinerat med alkoholfri skumpa att skåla med förstås! / Frida

Jag vill helst ha ett fotosmycke med min man på ena sidan och mina barn på den andra! / Lotha

Ett musikinstrument tycker jag är jäkligt romantiskt. Särskilt om den äkta hälften inte spelat det på länge och pratat om att han/hon saknar det. En riktigt snygg gitarr, fiol, piano. Behöver inte bli för dyrt om man köper begagnat och fixar upp. Man kan gravera in vackra ord. / Frida

Mitt förslag på kvinnans morgongåva åt mannen får bli en Romantic Box. Du vet när man tar vackra sensuella sexiga bilder på sig själv och sätter in i ett vackert album som mannen får på morgonen efter bröllopet. Garanterad succé tror jag. / Linda

På vår bröllopsresa till Frankrike har vi bestämt att vi ska ge varandra varsin heldag. Jag planerar hans dag och han planernar min! Äventyr, shopping, teater, restaurang, picknick, romantisk middag... / Marie

Mitt morgongåvetips: en tatuering. Min blivande har nämnt några gånger att han skulle vilja ha en tatuering menkommer inte till skott. Så jag tänkte köpa ett presentkort på en tatuering till honom, det är ju ett minne för livet kan man säga... / Jenny

Min kille är galen i poker så i födelsedagspreset nu får han (och jag) en övernattning på Rica hotell (med maffig frukost) en kväll på Cosmopol med trerätters och fördrink samt spelmarker. / Lina

Jag ska köpa ett scrapalbum och finapapper och lite dekorationer. Jag kommer att sätta in foton på uppslagen.Ibland foton på han ensam eller oss tillsammans eller dylikt och skrivanåt som passar. Jag-älskar-dig-boken formas ju efter hur man själv ser på sinälskling så det blir ju väldigt personligt. / Jenny

Jag har funderingar att till min blivande ge ett presentkort på en övernattning på något romatiskt hotell, slott eller liknande. Det skulle bli som en andra bröllopsnatt. Jag tror att på den "riktiga" bröllopsnatten är nog både jag och min man väldigt trött och vi kommer säkert sent dit också så att vi inte hinner njuta av rummet och varandra. / Anna
Tack alla som tävlat!
Det kommer att komma ett gäng till tävlingar med fina bröllopspriser så höll utkik här framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyckliga jag!

Tack, tack, tack! Har letat massor efter en vacker bröllopsgästbok och hade inte kunnat hitta någon lika fin och perfekt!

Ha en härlig dag!