Sidor

24 april 2007

Inget bröllopsinlägg

Jag tar en bröllopspaus och ventilerar lite andra tankar en stund nu istället. Om sånt som gjort mig glad idag.

I morse åt jag frukost med en tjejkompis som just sagt upp sig från ett riktigt bra jobb. Detta för att hon inte tyckte att löften om tjänsten infriats och för att ledningen varit knepig. Nu springer hon istället runt och träffar en massa företag och funderar på att byta branch helt. Blir stolt och inspirerad till tusen! Jag MÅSTE sluta slösa med min tid och ta itu med jobbsituationen. Har alltid saknat att få jobba mer med händerna och ögonen, och alltid drömt om att göra någonting eget. Det är dax att lägga ner fegisapproachen och börja smida planer på hur och vad det är jag ska göra när jag blir stor och sen se till att komma igång med det någon gång.

När jag inte suttit och drömt om detta och ett eget litet ljuvligt kontor, så har jag slösurfat runt på en miljard bloggar (Bad bad employee). Damn, vad folk i det här landet är grymma på att blogga! Det finns så mycket skribenttalanger där ute som borde ha egna skrivbord på stora tidningsredaktioner. Jag vill pyssla som aldrig förr, skaffa barn, börja renovera hus, hänga i inredningsbutiker, odla, måla akvareller! Finns ingen tidning, vanlig sajt eller tv-program som inspirerar mig så mycket som just andra bloggare.

Så om du har en blogg.. kan du inte snälla lämna adressen som en kommentar så kan jag få kika? Håller på att lägga in alla sköna favoriter i en rss-läsare nu. Har ni inte testat Google Reader förresten, så kan jag varmt rekommendera den!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du, jag läser din blogg varje dag, älskar dina tips för bröllop, behöver samla på mig tills jag ska börja planera, borde redan ha börjat :S Hoppas du har et trevlig kväll så här i underbara vår-sommar vädret!

Anonym sa...

Läser också din blogg varje dag. Kul att läsa om andra som planerar bröllop då jag kan få lite tips.

Ha en bra kväll.

Kerstin Kallin sa...

Det är så SJUK KUL att jobba med händer och ögon som du uttrycker det! Jag när också en längtan efter ett eget (lagom vinstdrivande och arbetskrävande) företag. Fast ungarna i skolan är också kul, iaf när de är snälla. ;-)

lealinnea sa...

Hej bloggar-vän :)!
Läser din blogg varje dag.
Min blogg innehåller allt möjligt. Vad som händer i mitt liv helt enkelt. Men har ju redan märkt att du kikat in :)

Det där med att pyssla och skapa med händerna uppmuntrar jag dig till! SJUKT roligt. Går konstlinje, tycker att det bästa som finns är att få pyssla och dona. Inreda. Måla. Skapa. Jag har tänkt börja vårplantera lite växter snart jag med :) Kul!!

Längtar också efter barn. Men om nåt år kanske :)

Anonym sa...

Jag har inte läst bloggar på ett tag eftersom att jag haft fullt upp med bröllopssurf. Nu när jag kollar tillbaka på mina gamla favoriter så har flera av bloggarna inkl. letters to marc jacobs lagts ner. Sad!
Kan inte tipsa om min egen blogg för den är inte läsvärd men jag vill tipsa om den här, den handlar rätt mycket om kärlekskommunikation över nätet och du träffade väl din darling på nätet?
http://itsnotlikeiloveyou.blogspot.com/2005_09_01_archive.html

Den uppdateras tyvärr inte heller längre men den är så välskriven att man ibland sitter med klumpen i halsen och blinkar bort tårarna när man läser.

Anna sa...

visst är det sjukt roligt att läsa andras bloggar.
kan bara instämma med föregående talerskor: du har en grymt bra blogg!
stor kram!

Anonym sa...

Hej! Jag läser din blogg för alla roliga tips, inte för att jag är så nära bröllop men för att tipsen är bra för mycket annat oxå! Hoppas du gillar min skönhetsblogg med =)

Emmas inne och ute sa...

Hej!Är en trogen läsare av din blogg. Den är verkligen fantastisk!! Annars blir det många inredningsbloggar, de är bättre än alla inredningsmagasin i världen! Välkommen att kika in på min sida, där det även finns länkar till bloggar som inspirerar mig.

Ha en riktigt bra dag!

Karlsborg rum och frukost sa...

Hej!

Du inspirera mig att börja våga bloga trots dyslexi, så nu kanske jag kan ge dig en skjuts i rätt riktning.

Har högskoleutbildning, skulle jobba hårt, göra karriär och var hur framgångsrik som helst i fastighetsbranschen. Sen hände några sker som fick mig att våga göra det jag verkligen ville och.

Köpte bageri som jag drev ett tag, nu har jag rum och frukost på landet vilket ger mig tid över att öra det som jag trivs med. Två hus och en trädgård på 5000 kvm att pyssla om. Har dessutom tid att ta vara på det som betyder mycket för mig (familj, vänner, kisarna och förhoppnings vis snart även ett par knastar)

Go for it, vad det än är du vill göra!

Anonym sa...

Jag håller med dig! Människorna bakom bloggarna inspirerar mycket mer än väl utvalda människor i glansiga magasin gör.

Välkommen över till mig, www.angelicas.webblogg.se

Tusset sa...

Läser din blogg "dagligen". Inte för jag är i planerartagen för ett bröllop (förrän om ett par år) men för att du har finfina tips om sånt jag gillar - "papperpyssel" som jag kallar det :). Kika gärna in hos mig, har ett flertal länkar till bra sidor med fonter, clipart o dyl. Lycka till med bröllopet!

smul sa...

du kan ju bli en weddingplanner om inte annat, du har ju rätt mycket idéer samlade, skriv en bok; att planera bröllopet. Tycker att det är en rätt underhålande sida även fast jag inte kommer att gifta mig.

Anonym sa...

din blogg är grym, jag läser den väldigt ofta :)

en blogg jag kan tipsa om (som egentligen inte har nåt med pyssel eller bröllop att göra) är min kompis Tess blogg. Följ Tess och hennes lilla dotter på äventyr :)

http://kaiya.blogg.se/access/

Anonym sa...

Hejsan hoppsan!
Du får gärna kika in på min blogg, där jag skriver om mitt liv tillsammans med blivande maken, vänner, släkt, vuxna, barn, choklad, blommor och vin :)

Inte så mycket pyssel kanske - men ganska mycket foto. Försöker uppdatera fotokalendern så ofta jag kan/har något att visa.

Ha det gott!

ullemon sa...

Hm, håller med. Satt sent på kontoret idag och undrade vad meninegn är med det - egentligen?

Nåja, jag planerar också bröllop och har läst din bligg med stort intresse och många leenden. I min skriver jag mer privat om bröllopsplaneringens fortskridande fast även en hel del om saker jag gillar.. (skorskorskor bla)

scrolla sa...

Jag tänkte som någon annan också sa - att jag tror att du skulle bli en suverän bröllopsplanerare! Fundera på det!

Och sen får du ju gärna bloggläsa hos mig om du vill. :)

www.scrolla.blogg.se

Frida sa...

Hej,
Läser din blogg fortfarande, gifte mig för ca 3 månader sedan och har hängt kvar och läst lite här. Blir glad av att titta in i din blogg!
Jag sa upp mig i höstas och staratde ett eget företag. Gillar verkligen att vara egen.

Titta gärna in i min web-butik: www.hus-modern.se

MVH Frida

Anonym sa...

Alla>> Åååååhh... vad bra ni är! Tack för alla grymma tips! Har lagt in era bloggar bland mina favoriter nu.

MrsS> Aah.. ont i hjärtat.

Enhemmafrusdag> Jag kommer inte in på din blogg?

Och tro mig.. det där med weddingplanner är med i tankarna. :)

Anonym sa...

Frida>> Ah.. värsta Martha Stewartgrejen! Kul!

Anonym sa...

Lämnar bara ett litet fotavtryck... :)