Sidor

23 april 2007

Hur hippa är ni?



Det där med möhippa är skräckroligt på något sätt. Lika kul som man själv tycker att det är att planera hippor för andra och pirrigt i magen när sina tjejkompisar tisslar och tasslar, så är det förenat med rädsla för att råka ut för en förnedringshippa eller kanske ingen hippa alls.

De två möhippor jag hitills varit med på har varit väldigt olika. Den ena innehåll en gravid brud, så den var lugnare med hemmafest, grillmiddag, secret box-fotografering och bubbelbad. Den andra var tokösig. Vi hyrde ett vandrarhem ute i skärgården där vi hade nakenfest, massor av lekar, musik, nattbad och drinkar. Båda mycket trevliga på sitt sätt!

Igår bläddrade jag lite grand i boken ovan. "Hippa" från Nicotext. Det är en orgie för dig som planerar någons möhippa. Förutom att hela boken är gjort i snygg scrapbook-layout så innehåller den massor av roliga bröllopsanekdoter, fyll-i-själv-sidor och tips på olika typer av hippor. Hoppas att någon kompis till mig ska gifta sig snart, då kommer jag go bananas med den här!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att det finns en bok om det där,om fantasin tryter!

Anonym sa...

Kul grej! Och vad kul att du fått vara med på hela två möhippor :) Förståeligt att det inte blev så vilt om bruden var gravid :D

Nej jag har ingen rss-feed. Jag orkar inte tjorva med sådant. Jag kodar ju allt själv utan något program så jag har inte satt mig in i hur man fixar rss då :)

Kerstin Kallin sa...

Bra bokidé! Den skulle man ha kommig på. :-D

Anonym sa...

Den kostar en krona billigare på www.bluebox.se ;)

Anonym sa...

Ja det där med hippa ÄR lite läskigt! Jag har bara gått på en möhippa, och det var en som jag själv anordnat eftersom jag var tärna, men då var vi alla studenter, så det blev inte så extravagant. Men jag är lite osäker på hur min killes svensexa kommer bli. Han har en massa trevliga kompisar som är bjudna på bröllopet, men de är alla lite oföretagsamma och lata och alla bor på olika orter. Jag funderar på om jag borde höra av mig till någon av dem och lämna lite telefonnr. på andra gäster, bara som en hint. Men är det helt hemskt bridezilligt och bestämmigt? Vad tycker du? Jag vill ju att han ska få en svensexa.

Anonym sa...

MrsPitepalt> Gud vad svårt.. jag har inte en aning. Har han några vänner som han är extra nära, kanske du kan fråga försynt i fall det är någon som tänkt styra upp ngn svensexa? Om de inte har det, så lär du ju ha väckt idén du i varje fall.