Sidor

26 februari 2007

Bytt är bytt

Förra veckan upptäckte jag att flera av de ställen vi pratat om att spendera vår bröllopsnatt på hade hunnit bli fullbokade. Så snabbt som tusan bokade jag en romantisk svit på hotell J i Nacka. Jacuzzi, skumpa och en terass som nästan vätter mot vattnet. Inte riktigt vad vi ville ha, men på rätt sida av stan.

Men så i dag hittade vi en fin svit på Clarion Hotell vid Skanstull istället. Med intjänade bonuspoäng vi hade där så blir det bara halva priset. Jag mailade min darling för att fråga om han tyckte att vi skulle byta, han svarade: "Vi hatar ju jacuzzi. Och älskar vanligt badkar. Och bubblet på J är förmodligen cheap-ass mousserande ändå. Och vad är väl en altan i jämförelse med en vy över ditt favvoplace i hela stan, johanneshovsbron… Och vi ser globen"

Sant. Och så får vi checka ut vid 15.00 dagen efteråt. På J höll de stenhårt på 12.00. Vem orkar ens stiga upp då dagen efter sitt livs fest? Skumpa får vi väl styra upp själva.

3 kommentarer:

Ivana sa...

Självklart kan man fixa egen skumpa! Åh jag hoppas vi får senare utcheckning också från vår svit. Kommer nog vilja dra mig lääääänge i sängen dagen efter :)

Anonym sa...

Hej på dig. Tänkte bara säga att ni gör ett perfekt väl gällande Clarion Hotell. Jag och mannen var där när vi gift oss -05. Och vi var även där året efter på våran bröllopsdag. Så nu har vi bestämt att dit ska vi varje bröllopsdag. Sviterna där är helt underbara. Kostar det så smakar det. Lycka Till!!

Anonym sa...

Ivana> Självklart. Frulle och hångel i sängen fram tills minst ett i varje fall! Kräv det!:)

Anonym> Skönt att höra!