Sidor

24 januari 2007

Mer Google-reklam!

Jag vet - det ska handla om bröllop här, inte teknik. Men jag måste ändå få babbla ytterligare lite grand om hur bra Google är! Förutom en suverän online-kalender (perfekt om man vill att flera ska se ens inbokningar), det grymma statistikverktyget, en lovely sökmotor som de flesta av er säkert använder och marknadens bästa e-postklient (G-mail) i mobilen.. så har de även gratistjänsten Google Docs & Spreadsheets.

Docs är som word - fast online, och Spreadsheets som excel. Ha dina dokument på webben, kom åt dem vart du än är och dela med dig av dem till vem du vill.

Vi har t.ex. överfört hela vår bröllopsplanering till Google Docs. På så sätt kan båda se to-do-listorna, budgeten, vem det är som lovat ringa vart, om vi fått ngt svar från bageriet osv.
Vår toastmaster kommer kunna skriva in vilka gäster som osa:t och vi kan gå in från jobbet och checka av då och då. Hur bra är inte det om man sitter framför en dator hela dagarna och inte har så överdrivet mycket fritid? Lysande tycker jag!

4 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Kan bara hålla med! Kanon!

Liara sa...

Excellent - den idén snor jag direkt för bröllopet jag har äran att vara värdinna för. Då slipper man hålla på att maila olika versioner fram och tillbaka. Kul att se att det är flera som är "organisationsfreak" :)

Anonym sa...

Jätteskoj blogg verkligen!! =) Mycket inspirerad av allt!! hihi!

Är även impad av att ni verkar tycka om google dosc..har nyss skrivit en avhandling på universitetet i detta program men google docs lever ett helt eget liv med tecken snitt och färger. Är man fler o skriver samtidigt hoppas markören över hela sidorna. hehe.. men kul att hitta nån som faktiskt är nöjd över hur det fungerar :-)

Anonym sa...

Vilken bra idé, tack!

Grymt snygg blogg förresten, hit kommer jag återvända och förhoppingsvis få massa tips!