Sidor

15 november 2006

Bloggar jag följer

Söta Catti uppmanar till att lista tio av mina favoritbloggar. Kul, men svårt! Jag är en blogglover av stora mått och min rss-läsare är fylld till max med kända och okända människors sidor om allt från hjärtesorg till tekniktips. Ett gäng av dem tipsar jag om i listan med bröllopslänkar, som jag borde utöka för jag har ett stort gäng nya favoriter också.. men men, om jag nu ska försöka plocka ut tio stycken här så blir det:

Lantligt - Inspirerande bilder och texter som får mig att leta efter landsbygdshus på Hemnet! Besöker sidan varje dag.

Minnas blomsterverkstad - I ett annat liv ska jag bli florist! Som coola Minna nere i Skåne som öppnat sin egen blomsterverkstad och nu bjuder på inblickar därifrån.

SWEscrapbook - Ganska nya Stockholmsbloggare som tipsar och inspirerar med snygg scrapping som får det att klia i pysselfingrarna!

Weddingbee - Ett gäng amerikanske tjejer som bloggar bröllop som galningar! Söt sida, lite texttung ofta tyvärr, men ändå en guldgruva för bridezillas!

En mammas blogg - En salig kompott av barn och shopping som gör mig glad.

Barnsligt - Jag har inte ens några barn.. men kan ändå inte låta bli att läsa om snyggt designade barnprylar här. Har du barn? Kolla in i så fall.

Tankebubblor - Ännu en blogg om vardag, shopping, inredning och funderingar som jag följer med glädje.

Linas trädgård - Lina bor i ett hus på landet där hon pysslar himmelskt med blommor och blad. Jag följer slaviskt hennes inspirerande inlägg medans jag surar över att själv bo i en sketen betongtvåa i Stockholm.

Bridexena - En blivande brud som skriver om sin väg mot altaret. Skrattar ofta högt när jag läser hennes blogg.

Cultdesign - Klassiker i ny tappning. Jag är särskilt svag för blomsterarrangemangen det bjuds på ibland. Jag undrar ofta hur mycket rekryteringen av bloggaren Frida gjorde för Cult-designs varumärke? Ovärderligt skulle jag tippa.

Vilka bloggar läser du?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så otroligt glad och hedrad att få vara med på Din lista. Kramar:)!!

anna k. sa...

Coolt!! Tack ska du ha kära du!!

Anonym sa...

Vad bra hihi :)
Jag har ju typ inte läst någon av dessa bloggar, bara två stycken, måste kolla in lite nu! En bra utmaning det här, så att man får lite mer att upptäcka och läsa :)

Hedda sa...

Haha, tack! Bloggandet är något av en säkerhetsventil.

Och så tycker jag att du och jag komplementerar varandra bra - du skriver om bra tips och har så fina och inspirerande bilder och jag är lite lagom bitter, men med en viss kosmopolitisk edge;-).

Minna Mercke Schmidt sa...

Nämen oj! Så smickrande! Tack min kära floristkollega : ))) Jag gillar din sida också skarpt! Hoppas inte du lägger ned efter brölloppet!

Anonym sa...

Med risk för att det blir ett dubbelt svar så...

Tack sååå mycket för att jag fick vara med på din lista, jag känner mig mycket hedrad och glad! :)

Din blogg är jättefin (snygg) Jag kommer gärna tillbaka till hit, det är nästan lite synd att jag redan är gift! :)

Kram

an angel at my table sa...

Vilken bra idé att lista favorit bloggarna. Jag ska surfa runt nu och syna dina rekommendationer.

Anonym sa...

Jag säger bara en sak. Tack!

Anonym sa...

Tack! Vad kul att få vara med!
Din blogg är jättebra och inspirerande. jag vill gifta mig en gång till när jag läser här! :-) med samma gubbe då förstås...