Sidor

17 september 2006

Brudar i rött



Foto:Maggie Sottero
För dom som funderar på att stå brud i rött är det bara att gratulera. Det blir bara lättare och lättare att hitta snygga röda klänningar i butikerna utan att behöva leta bland de vanliga festblåsorna. Här är några av Maggie Sotteros snygga modeller.
Är det förresten någon mer än jag som hört att det däremot är klart olämpligt att bära rött som bröllopsgäst? Iom att det tydligen ska betyda att man legat med brudgummen? Det fick jag i varje fall höra när jag dök upp i tomteröd klänning härom året på en kompis bröllop. Oops.

6 kommentarer:

Anonym sa...

i sverige säger man att vitt svart och rött är klart olämpligt för kvinnliga gäster att bära. vitt för att bruden är vitt, rött för att det är en "syndens färg" svart för att det är begravning. men de är ju lite lustigt på sätt och vis eftersom det inte är så länge sedan brudar bar svart, och för att det inte är så länge sedan som man konfirmerades i svart. Dessutom är det vanligt i danmark att bära rött.

på de senaste brölopp jag varit på har det varit valfritt - befriande.

Anonym sa...

Jo jag har också fått höra att man absolut inte ska ha röd klänning på bröllop :/

Dessa klänningar var himla fina! Fast för mig blir det vitt vitt vitt :)

Anonym sa...

Jo, jag har också hört att man som gäst inte ska bära rött på bröllop. Fast rött är ju en så härlig färg :)

Anonym sa...

Etikettsregler är ett stöd för att uppträda artigt. Tanken på att man med sin klädsel skulle vilja demonstrera att man haft sex med brudgummen är naturligtvis oartig och helt orimlig. Således finns det ingen etikettsregel med denna innebörd

Anonym sa...

jag ska på min lillebrors bröllop på nyårsafton å har hittat en sååå läckr röd klänning, som syster borde jag väll kunna bära röt, folk vet ju at ja inte legat med min bror.... va tycker ni?

Anonym sa...

Kör säger jag! Såklart att du kan ha rött!