Sidor

07 juli 2006

Vad ska stå i ett vigselprogram?

Det vanligaste är att brudparet försöker få med följande:
Plats, tid och datum för vigseln
Vilken ingång och utgångsmusik man valt (och gärna varför)
De flesta spar sitt vigselprogram så det är roligt om alla sångtexter, dikter osv står med.
Allt skrivs sedan i turordning i programmet
Namn på de som ev ska sjunga
Psalmer man valt
Prästens/vigselförättarens namn
Bön/Välsignelse
Namn på tärnor och marskalker

Exempel 1 på vigselprogramsinnehåll
Exempel 2 på vigselprogramsinnehåll

Vidare tycker jag aldrig att det skadar att vara lite personlig. En kort text som hälsar alla gäster välkomna, ett fint fotografi på brudparet, en favoritdikt och så gärna lite vad som gäller i kyrkan där ni är. Får man applådera, ta kort, kasta ris?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen digitalkamera till hands nu. Ska skaffa en i början på augusti. Men då ska jag se till att skriva ett inlägg på min blogg och visa bild på antilop-vikningen. Funderar du på något speciellt tema så hör gärna av dig. I jobbet får jag uppslag till nya dukningsidéer nu och då. Ska lägga in lite bilder sen när jag skaffat digitalkamera.

Anonym sa...

Tack!

Oj vilken rolig blogg, här måste jag kika in lite då och då för tips och inspiration. Själv har jag valt att inte skriva någonting om bröllopet alls i min blogg men funderar på att skaffa en anonym blogg...

Trevlig söndag! /Camilla

Anonym sa...

Vad fort det går ibland. Min sambo och jag har bestämt oss för att förlova oss och senare att även gifta oss. Känns helt overkligt!

Anonym sa...

Camilla> Säg till i så fall, så att jag hittar dit. :)

Jenny>> Roligt!!! Congrats båda två.