Sidor

27 juni 2006

So much för kvinnokamp

Frågan ställdes på Bröllopstorget av "Nyförlovad 3 juni":
"Tänkte bara höra om det är nån som har funderat på att ha sin far som liksom överlämnar en till blivande?"

Cecilia 2008 svarar:
"Jag är så glad att de här fina sederna kommer åter. Vi är många kvinnor som inte vill ha den här självständiga storstadskvinnan utan som ser en familj under mannens ledarskap som den riktiga vägen till lyckan. Och i mannens ansvar ingår omhändertagande och skyddet, som min pappa givit mig och som min kommande man nu ska ge mig. Jag tror att många kvinnor tröttnat på den här jämställda ytligheten och ser just överlämnandet som ett återställande av de riktiga relationerna mellan man och kvinna.
Så alla ni kvinnor som vill bli framledda av pappa till er kommande man, stå på er. Vi vet ju att det här är det riktiga, och i slutändan skapar en bra relation när vi vet våra roller och platser i äktenskapet. Det blir ju så mycket tryggare."

Sök hjälp Cecilia. Det verkar vara lite knas där uppe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt passande bild!
Urk så trött man blir på en del.

Anonym sa...

Öööh, man får ju hoppas att hon är ironisk. Annars bör nån väcka henne, för guds skull.

Ina sa...

men hej och hå. Där har vi en blivande brud som inte vet sitt eget värde. tragiskt.

Wire sa...

Men visst var hon ironisk? Hjälp annars blir jag rädd!