Sidor

27 april 2006

Färgtema

Jag har snöat in totalt på dom sista färgerna i världen som jag trott att jag skulle lobba för. Rosa och brunt. Tänker mig en pinuppigt ljusrosa tillsammans med mörkt brunt, och så blommor, massor av rosa blommor och gröna kvistar.. älskar den grågröna färgen som "hjärtan på tråd" har.

Häromkvällen kommer vi in på färgdiskusionen och då visar det sig dock att vi inte alls är överens om dom här färgerna. Han tycker att det är för prinsessigt och skullle hellre köra på något annat.

Mhm. Rött då? Det gillar han. Så jag har googlat runt som fan och försökt bli lite inspirerad av röda varma eldiga bröllop. Det är supersnyggt, det är det, och så skulle det ju funka riktigt bra i lokalen med tanke på det röda golvet där, men mitt i sommaren - och på ett femtiotalsinspirerat bröllop? Hm.. jag vet inte. Blir inte särskilt lyrisk över dom röda bilder jag ser, men jag googlar vidare. Massor av röda rosor, gerberas, rislampor, glödlampor, linneservetter.. ja, det kanske kan funka. Även om det känns som värsta jul-bröllopet..

Well well.. ett och ett halvt år på oss. Vi ska nog lyckas komma överens om ngt bra tills dess.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi valde efter MÅNGA turer brunt och rosa men kanske mest betoning på brunt. Lite "chokladtema". Vi vile och hade brun chokladtårta som bröllopstårta, serverade Mozartlikör (då makens far är från Wien) men också för att den smakar choklad, alla gästern fick chokladpraliner och en flaska mousserande på rummen, vi hade chokladdoppade jordgubbar till brudparets skål, m.m.
Tärnorna var klädda i mörkt, mörkt bruna klänningar (vi tänkte att det är en nästan som högtidliga färgen svart men den är inte lika tung och passar bra för ett sommarbröllop), i buketterna hade de bl.a. chocolate cosmos. En helt fantastisk liten blomma som luktar choklad och är mörkt brun/med snudd på vinröd. Till allt det bruna hade vi ljus, ljus, ljus rosa.
I och med att den var så ljus och vi inte hade så mycket av den så vart det inte så tjejigt.
Gå gärna in på min MSN Space och kolla lite rosa/bruna bilder.
Jag har inte så många från vårt bröllop dock då jag inte är så förtjust att lägga ut privata bilder på vilda webben:)
Men några finns iallafall+en massa inspirationsbilder.
Förresten måste jag säga:Jättefin hemsida och lycka till med bröllopet!

Anonym sa...

Glömde visst adressen:
html://spaces.msn.com/members/prinsessbo/PersonalSpace.aspx

Å du...visst e strass-toppers fina.
Vi hade ett specialgjort monogram så vi kunde ej beställa ett "vanligt monogram" men vi beställde ett i plexiglas från USA som vi målade guld och dekorerade med lite strass till vårt bröllop.

Anonym sa...

Snyggt!

Vi tänkte nog svetsa ihop något själva som man sedan spraymålar och klär med lite snygga stenar.