Sidor

01 mars 2006

Tidigare inlägg: Kategori - Vi & vårt bröllop

"Jag tänker aldrig gifta mig"
Man stöter bara på fler och fler anledningar till att folk har, vill eller absolut inte vill gifta sig nu när man pratar bröllop med allt fler...


Save the date-kort. Check.
Iiii, vad roligt! Nu har jag lagt en beställning på Jul/Save the date-kort...

Bröllopspesten
I går kom jag på mig själv med att ha suttit i flera timmar och öst ur mig bröllopsplaner med mina väninnor...

Lite om mig
Bäst att jag gör som Jenny säger och svarar på utmaningen...

Familjens bröllopsbilder
Bild...

En titt på "vår kyrka"
Bild...

Brudtärnor
Jag har funderat en hel del på det det med brudtärnor sista tiden. En tärnas roll är egentligen...

Projekt - fotovägg
Vi har bestämt oss för fylla en vägg med bröllopsbilder hemma från släkt och vänner...


Kyrka - check
Så var den bokad! Enskede kyrka var precis vad vi önskat oss (nåja, jag i varje fall..

Ny kyrka i morgon
I dag var vi och tittade på Huddinge kyrka, som förutom att den låg precis intill ett tågspår var helt underbar...

Morgondagens kyrka
Borde bestämma oss för någon kyrka snart, så nu åker runt på kyrkoutflykter...

Note to self
Vi får inte glömma att ha med...


I dag har vi bröllopsdag
Om exakt ett år står vi och gifter oss i kyrkan, och för exakt två år sedan träffades vi...

Solnedgång - check
I kväll har vi tagit tid på solen. Om nästan exakt ett år så är det tanken att vi ska stå där...

Äntligen semester!
Inte ett enda jobbmail eller möte till. Istället blir det solskyddscreme, midnattsbad och jordgubbspussar...

Välkomstbål
Vi är inga stora fans av champagne utan tänkte ha välkomstbål istället...

Smultron
Smultronplantor är snygga och själva bäret är ju grymt gott...

Vår lokal
I helgen var jag och kollade på vår festlokal igen...


Uppgifter att dela ut
Berättade om våra bröllopsplaner i går för en gammal tjejkompis som glatt utbrast -Åh, du måste ge mig någon uppgift!..


Hur väljer man kyrka?
Det känns som de flesta vet redan långt i förväg just vilken kyrka de vill gifta sig i. Vi har inte en aning...


Jag gråter en skvätt varje dag - redan nu
Waaaa.. surfade nyss in på den här sidan där man kan lyssna på låten "My little girl" av Steve Kirwan.


Venus 4387
Så heter klänningen som jag blev kär i idag...


Färgtema
Jag har snöat in totalt på dom sista färgerna i världen som jag trott att jag skulle lobba för...

Barn - en känslig fråga
Läser om massor av folk på Bröllopstorget som fått problem med sina gäster när de skrivit att bara vuxna är välkoman på bröllopet.

Långt ifrån skalenligt, men ändå
Bild..

Lokalfoton
Bilder...

Lokal, check!
Var och kollade på lokalen idag, och den var helt perfekt!..


Mamma..
Mammas och min relation har minst sagt varit ansträngd i över tio år nu...


Eventuellt en lösning
Under helgen pratades det en hel del om hur, var och när i.o.m att vi hade besök av Andres nygifta syster med familj...


Kom på fler saker nu..
Jag tänker förresten inte heller bli inledd av pappa. Här är det ingen som ska "ge bort mig"...


"Traditioner" vi klarar oss utan
Att lämna in önskelistor till olika butiker till gästernas hjälp. Hur girigt är inte det?..

Vi två
Bild

Groom to be..
Så smått försöker vi bli vuxna. Vi tittar på hus, vi försöker göra barn på riktigt, vi planerar dagen då du blir min äkta hälft...

Hoppet om ett hus
Det går inte så bra med våra husplaner.Allt vi tittat på hitills har blivit för dyrt,,,

Husköp
Waaaaa, nu ska vi iväg och titta på drömhuset igen...

Inflyttningsfest / Bröllop
I går när vi var på husvisning så började vi prata lite om att slå ihop inflyttningsfesten och bröllopet...

Vår personliga touch?
Vi vill gärna gå utanför det typiskt traditionella och ha en tillställning som rimmar på vilka vi är...

Checklista från Bröllopstorget
Nu är vi ute i väldigt god tid i.o.f, har inte ens bestämt när vi ska gifta oss. Allt beror lite grand på omvi kommer flytta snart eller inte...

Förlovningsmiddag
Förrätt Getostgratinerad shiitaketoast med plocksallad och pinjenötter..

Förlovningen
Den 28:e januari så förlovade jag och min alldeles fantastiska kille oss!..

Inga kommentarer: