Sidor

09 mars 2006

Förlovningen

Den 28:e januari så förlovade jag och min alldeles fantastiska kille oss!
Vi började morgonen med att åka skooter till toppen av berget Ednavaara i Kiruna. Väl uppe så bytte vi ringar, tokpussades och sippade kall champagne medans snöstormen blåste omkring oss.
Därefter åkte vi till OBS-storhandel och käkade hamburgare, mycket romantiskt! Hann ringa till den enda kompisen som visste att vi skulle förlova oss och skvallra lite mellan tuggorna.. och sen åkte vi vidare till Ishotellet i Jokkasjärvi.

Efter skön bastustund och långdusch för att få upp värmen i kroppen igen, så mötte vi upp våra föräldrar vid hotellentrén. Mina föräldrar som var på besök från Stockholm ville nämligen se hotellet så vi hade lovat dem en runtvandring, men ingen hade någon som helst aning om att vi skulle förlova oss och att det nu väntade dom en festmiddag på Ishotellets restaurang.

Båda mamma, pappa och hans mamma tyckte hotellet var fantastiskt vackert under sin rundtur. Såklart, det är ju en otroligt vacker och exotisk plats - speciellt för oss Stockholmsslickers. Vi bänkade oss i isbaren och beställde in varm dryck i isglas till allihop och utbringade en skål. Sen höjde vi våra glas och väntade på att de skulle lägga märke till våra nya blänkande ringar.
Killens mamma var den första som såg. Hon puttade mamma i sidan, som blev överlycklig när hon upptäckte vad vi gjort! - Ååååh, titta vad dom gjort, titta vad dom gjort!

Både mamma och pappa blev ordentligt överaskaskade, iom att jag alltid sagt att jag inte vill gifta mig. Det har jag aldrig velat tidigare heller. Men efter att ha träffat mannen som jag tveklöst vill dela resten av mitt liv med så finns det inget jag hellre vill - än just att få bli hans fru!

Natten spenderades på Ishotellet, något som låter roligare än det var. Kylan lämnar inget som helst utrymme för någon intimare romantik och att ligga i rum helt byggt i snö är klaustrofobiskt som bara den.

Men att vakna på morgonen och se hans ring på mitt finger var en helt fantasisk känsla! Nu hade vi bestämt oss.
Min bästa vän och stora kärlek är på väg att bli min man!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jag grinar efter att ha läst det där, amazing! :D